Begroting 2020

Bestuur en ondersteuning

Doelen

Thema

Doel

Resultaat

Wat gaan we er voor doen ?

Dienstverlening dichtbij en op maat

Verbeteren van de dienstverlening.

Plan van Aanpak voor verbeterpunten uit 0-meting klanttevredenheid 2019 in 1e kwartaal 2020.

Opstellen van een Plan van Aanpak voor het verbeteren van de klanttevredenheid in samenspraak met de betrokken teams.

Uitvoeren van de in het Plan van Aanpak opgenomen verbetervoorstellen en gedurende 2020 monitoren van de voortgang.

Hogere waardering voor klanttevredenheid in 4e kwartaal 2020 in vergelijking met de 0-meting uit 2019.

Versterken communicatie.

Onderzoek naar bereik en waardering gemeentekanalen (nulmeting) in 1e kwartaal
2020.

Opstellen van een Plan van Aanpak voor het uitvoeren van het onderzoek.

Uitvoeren van het onderzoek en resultaten vastleggen in een rapportage (= de "0-meting").

Leefbaarheid

In verbinding met kernen staan en ruimte bieden voor initiatieven vanuit de samenleving.

In 2020 heeft 50% van de kernen in de gemeente een kernagenda (inclusief activiteitenplan) met daarin de op te pakken vraagstukken voor de betreffende kern.

We stellen een plan van aanpak op, waarin we vanuit gebiedsgericht werken de leefbaarheid gaan versterken.
De kernagenda's en het leefbaarheidsbudget spelen hier een belangrijke rol in.

Voor het stimuleren van de leefbaarheidsinitiatieven wordt een communicatietraject opgestart.

In 2020 worden leefbaarheidsinitiatieven maximaal ondersteund door de gemeente:
minimaal 85% van het leefbaarheidsbudget 2020 (programma 7) is benut.